• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Livrädd inför löneutmätning

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Det är inte så enkelt, de gör ett mycket bra jobb och har huvudman på första plats alltid, men man vet aldrig vem man kan lita på, man kan vara sviken och lurad av sina närmaste så hur kan staten fullständigt bedöma folk genom provningar, de flesta är bra och ärliga men det finns alltid...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ja jag förstår, det är inget mot dig personligen, det är starkt gjort av dig att du kunnat låta hennes pengar var orörda och bara använda de för henne.
Men jag tycker generellt att kontrollen borde vara hårdare innan det hinner gå alldeles för långt.
Att låta hennes pengar orörda är en självklarhet, fast jag är nu mycket skuldsatt person anser jag mig vara ärlig och hederlig människa.Har aldrig och skulle aldrig komma på såna tankar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Man kan vara bra och ärlig men förekommer man i kf-s register anses man inte vara lämplig att vara god man, vilket är ändå logiskt. Det vore konstigt annars att personer som själva har problem med sin egen ekonomi ska ta hand om andra personers ekonomi i form av god man.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Att låta hennes pengar orörda är en självklarhet, fast jag är nu mycket skuldsatt person anser jag mig vara ärlig och hederlig människa.Har aldrig och skulle aldrig komma på såna tankar.
Det räcker att jag drabbas pga min missbruk, jag förtjänar det, men det som plågar mig är insikt att andra drabbades också dessutom de som jag älskar mest
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Man kan vara bra och ärlig men förekommer man i kf-s register anses man inte vara lämplig att vara god man, vilket är ändå logiskt. Det vore konstigt annars att personer som själva har problem med sin egen ekonomi ska ta hand om andra personers ekonomi i form av god man.
Det är klart att det är så, håller fullständigt med
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Det räcker att jag drabbas pga min missbruk, jag förtjänar det, men det som plågar mig är insikt att andra drabbades också dessutom de som jag älskar mest
Kan du avsäga dig uppdraget? Så vet du att hon inte drabbas?
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Men vet någon om de tar hennes pengar (jag är inte viktig)?
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Kan du avsäga dig uppdraget? Så vet du att hon inte drabbas?
Det kan jag, men som jag tolkade det måste fortsätta tills de hittar någon annan, och nu är det frågan när de hittar någon annan och när jag hamnar i register, jag vet, jag ska prata med de i kommunen men tänker mycket på det och det skulle vara lättare om jag fick svar från någon kunnig.Beffiner mig i en mycket svår psykisk situation så det är inte så lätt ...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jag lånar tråden för en fråga om någon kan svara (Lasse).Det är så att snart måste jag släppa allt och det blir löneutmätning.,men saken är att jag är också godman (när löneutmätning startar kontaktar jag kommunen eftersom jag får inte vara det längre)åt en 85-årig och dement kvinna och hjälper henne med räkningar och annat.På mitt konto är också hennes konto (konton med dispositionrätt)och jag får använda det bara åt henne, har aldrig gjort det för egen vinning och kommer aldrig att göra det,det ju hennes pengar. Det jag är rädd för är att kronofogden ser hennes konto när de kollar mitt och tar då dessa pengar.Är det möjligt och i så fall vad ska jag göra för att skydda henne?
Nej en dispositionsrätt är ju inte att likställa med kontohavare. Inget som utmäts
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Minimal jävla risk att du ens får påhälsning, och förstås obefintlig risk att förrättningsmannen tittar i din säng.
Ja det är inte ofta, men det är stället jag hittat och utmätt störst mängd kontanter på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp